Frog Camp - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu Frog Camp - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

Frog Camp

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 Januari 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

Frog Camp. In 1 woord: AMAZING. Wauw. Wat een indrukken dit weekend.

Er was voor alle nieuwe studenten een frog camp georganiseerd. Internationale studenten, transfers en beginnende studenten kwamen dit weekend samen.
Het was verzamelen in het visitors center. De dag begon met regen. Gelukkig was een huisgenoot van de andere internationale studenten zo lief om ons te brengen. Eenmaal aangekomen in het center moesten we papieren invullen en wachten.
Dit was al een goede mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. Iedereen is in voor een praatje dus dit was zo gebeurd. Na het wachten mochten we allemaal de bus in. Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar de kamp plek. We reden met de bus op een onverharde weg. Na een paar minuten rijden zag ik dat de weg naar beneden liep en we door een riviertje moesten. Ik grapte tegen Romi (die naast me zat) wedden dat we vast komen te zitten......... Wat gebeurde er? DE BUS KWAM VAST TE ZITTEN!!!!

We moesten eerst allemaal naar de voorkant lopen. Geen beweging in te krijgen. Daarna moesten we allemaal uit de bus. Nog steeds zat de bus muur vast. Er kwamen in de tussentijd allemaal mensen gillend en joelend aangelopen. Dit waren de begeleiders van het weekend. Ik dacht toen ik de begeleiders zag waar ben ik aan begonnen. Vanaf dat punt werden we opgepikt door een pickup truck. Hier achter hing een aanhangwagen met balen stro erop waar we konden zitten.

Aangekomen in de gemeenschappelijke ruimte was er een dance party aan de gang. Alle Nederlanders keken naar elkaar en dachten allemaal: waar zijn we beland?!
Daarna gingen we met een kleine groep met twee begeleiders mee. Onze begeleiders waren Emma en Connor. We gingen in een kring zitten en praten over gevoelens. Emma houdt heel erg van awkward silences dus die waren er ook erg vaak.

Die avond was het tot laat gezellig. Eerst hadden we een soort vossenjacht waarbij we alle begeleiders moesten zoeken.
Daarna hadden we vrije tijd tot curfew. We hebben tafelvoetbal gespeeld, gekletst en gedanst. Om 11 uur moesten we er allemaal in liggen.

De volgende ochtend was het alweer vroeg dag. Na het ontbijt gingen we weer in de small groups aan de slag. Na het opnieuw praten over gevoelens gingen we naar een gezamenlijk deel. We moesten een dans verzinnen. Dit was super leuk! Ook mochten we daarna een sketch maken over onze begeleiders. Dit bracht een hoop lol met zich mee. In onze small group hing een hele goede sfeer. Tijdens het opvoeren waren Emma en Connor de hele tijd aan het lachen.

Na het opvoeren hadden we vrije tijd. We konden kiezen uit archery tag of vrije tijd. Natuurlijk had ik zin in een spannend spel. Je moest elkaar proberen af te schieten met pijl en boog. Ik voelde me net Katniss uit de film de Hunger games. Het was geweldig!!
Na het boogschieten gingen we eten.
Daarna kwam een erg heftig gedeelte van het weekend. De impact van woorden werd getoond. Eerst keken we naar een film. Hierin werden mensen van alle verschillende rassen, man/vrouw en geloven beledigd. Na de film kwamen alle begeleiders. Zij lazen één voor één een verhaal voor. Toen nummer 1 klaar was, begon nummer 2 en ging nummer 1 scheldwoorden er door roepen. Zo werd het steeds harder en luider. Ik kreeg kippenvel. Dit ging 4 rondes door. Daarna was het stil. 'They aren't just words. They aren't just kidding'

Hier hebben we in de small groups over nagepraat. We hadden het allemaal als heel heftig ervaren.

Die avond hadden we ook weer vrije tijd. We hebben smores gegeten. GEWELDIG! Dit was bij het kampvuur. We hebben de Amerikaanse begeleiders ook Nederlands geleerd. Ze kunnen goedemorgen, slankere en Hoi, hoe gaat het? zeggen!

De volgende ochtend kwamen Anne en ik heel vroeg al in het ontbijt gedeelte. We waren de eerste twee. Toen we binnen kwamen zaten alle begeleiders op de bank. We deden de bank over en ze riepen allemaal heel hard GOEDEMORGEN. Dit was super.

Na het ontbijt hebben we elkaars positieve kwaliteiten benadrukt. Er werd een zin gezegd. Er stonden twee mensen aan de buitenkant. Zij mochten de rest (die hun ogen gesloten hadden) aantikken. Elke keer als je aangetikt werd was dit een enorm prettig gevoel.

Als laatste activiteit hebben we een gezamenlijke armband gemaakt. Hier zitten 3 kraaltjes aan. Een witte voor alles wat je meeneemt als je begint, een paarse voor alles wat je hoopt mee te nemen als je eindigt en een blauwe voor dat waarmee jij jezelf onderscheid.
Dit was een hele leuke activiteit. Het schept een band tussen de small group.

Een fantastische ervaring. Veel nieuwe mensen leren kennen en contacten gelegd. Ik heb er van genoten.

• 16 Januari 2017 - 01:01

Ome Cor:

Hoi Marleen, wat geweldig om te lezen dat je dit hebt meegemaakt. Lijkt me dat je een hoop lol had en toch ook wel wat fijne leermomenten. Kan me voorstellen dat sommige zaken wat hard op je dak komen, maar dat is helemaal niet erg. Soms goed om het te beseffen enz. Nog veel plezier daar en leer er maar op los, wie weet waar je het later nog allemaal voor kunt gebruiken. Greetz, Ome Cor

• 16 Januari 2017 - 14:05

Han:

Goedemorgen. Sta je nog steeds vroeg op? Houden zo!
    Net in Amerika en nu al vast gezeten onderweg... Dat belooft nog wat.
    Blij dat je het naar je zin hebt. En deze week echt a/h studeren. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Zal wel prima zijn/gaan denk ik zo.
    Tot ziens.

• 17 Januari 2017 - 07:26

Ellie:

En jij nog twijfelen of je wel mee moest gaan naar " Frog Camp"... Fantastisch hoor: dansen, praten over gevoelens, elkaar afschieten, positief benaderen en afmaken met woorden. Wat een hoop extremen! Dat dit een enorme hoeveelheid indrukken heeft gegeven is wel voor te stellen! Als je de komende weken tijdens saaie colleges even weg wil dromen heb je genoeg om over na te denken... Geniet nog verder lieve meis!

• 18 Januari 2017 - 10:44

Oma Otte:

Marleen heb met opa samen je mail,s zitten lezen en vinden het geweldig.
    We hopen dat je nog veel leuke dingen krijgt en dat wij dat mogen meemaken via de mail.
    Maar nu aan het leren en daar wensen we je veel succes mee.
    Veel lieve groeten van opa en oma

• 18 Januari 2017 - 16:53

Nath:

Marleeeen, leuk om te lezen dat het frog camp zo is meegevallen! En dat je leuke mensen hebt leren kennen! Hopelijk volgen er nog meer van dit soort verhalen! Nu ook aan de slag met de lessen in Texas, dat gaat je helemaal lukken! Liefs xxx

• 19 Januari 2017 - 15:22

Marije:

Frog camp klinkt geweldig! Lijkt me een heel heftig en intens weekend, maar ook heel erg gaaf. Ik hoop dat de rest van je tijd in Texas net zo goed bevalt :) XXX

• 19 Januari 2017 - 17:35

Mariëtte:

Wat een mooi verhaal..
    Klinkt als een hoop plezier.
    Waarom heette t trouwens een "frog camp". Nog "frogs" tegen gekomen?
    Geniet van alle nieuwigheden.
    Ik heb oma verteld van je avonturen. Ze stuurt je, net als ik, veel liefs,
    Oma en Mariette

• 19 Januari 2017 - 17:35

Mariëtte:

Wat een mooi verhaal..
    Klinkt als een hoop plezier.
    Waarom heette t trouwens een "frog camp". Nog "frogs" tegen gekomen?
    Geniet van alle nieuwigheden.
    Ik heb oma verteld van je avonturen. Ze stuurt je, net als ik, veel liefs,
    Oma en Mariette

• 22 Januari 2017 - 17:34

Connie:

Hey Marleen,

Since you are in the US now, I'll do this in English.
    In your previous report, it was great to read that you have been welcomed in such a heartwarming way. I am happy that you enjoy all your new experiences and impressions. I bet time flies....
    As for your frog weekend: the bus got stuck???? Was that the first time they ever tried to drive that route with a bus?
    The excercise with the shouting sounds quite intense. It makes you more aware of other people's feelings. It shows that words can have a giant impact on others.
    I hope you enjoy your classes as much as you did the camp. I am looking forward to your next report.
    Big hug from Opa, Oma, Cor and Connie

• 22 Januari 2017 - 22:05

Nikki:

Hey Marleen,
    Leuk om je avonturen hier te kunnen volgen! En klinkt hartstikke gezellig, dat frog camp!
    Geniet van alles daar, spreken elkaar gauw weer, liefs xxxx

• 24 Januari 2017 - 20:10

Ineke:

Hey Marleen,
    Wat fijn om te lezen dat het erg leuk is. Dan horen we dat er ook een heleboel leuke Amerikanen zijn ipv al die nare Trump nieuwtjes.
    Geniet ervan.
    Vergeet niet; ' It ain't mutch if it ain't Dutch'
    Oud Holland spreekwoord die ik vaak noemde toen toen ik in Amerika studeerde (hihi).
    Lieve groeten,
    ineke

• 24 Januari 2017 - 20:58

Els:

Wat leuk om je ervaringen te lezen. En leuk on iets van je te horen. Je mist hier niks hoor! Koud, grijs,saai en donker. Dus jij moet lekker genieten. Met ons je super ervaringen delen, dan komen wij de winter ook door