Busy few weeks - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu Busy few weeks - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

Busy few weeks

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 Februari 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

De afgelopen weken heb ik niet stilgezeten!

Twee toetsen gemaakt en morgen weer eentje! Het eerste cijfer viel gelukkig wel mee, een A-! De toetsen zijn heel anders dan in Nederland. Wij worden in NL op inzicht getoetst. Hier is het puur feiten leren! Als je rijtjes kan opdreunen, dan zit je goed.

Er zijn natuurlijk ook leuke dingen gebeurd de afgelopen weken. We hebben een eerste observatie gehad op een basisschool. We kwamen aan op de basisschool en werden ingedeeld in groepen. Met z'n drieën gingen we een kijkje nemen in een 1st grade. Ik vond het erg leuk. De muren hingen vol met werk van de kinderen en met behandelde onderwerpen zoals de telrij t/m 15 in het Spaans! Het viel me ook op dat minstens drie kwart van de kinderen een latino achtergrond heeft. In de school zelf hingen ook alle teksten in het Engels en in het Spaans. De school zelf was gigantisch! Er waren wel 13 1st grade klassen!
Hoe TCU omgaat met zijn studenten vind ik ook interessant om te zien. De les voordat we gingen observeren werd er een half uur(!) besteed aan uitleg over hoe we ons wel en niet moesten kleden. Geen sandalen, geen tennisshoes, geen rokken tot boven de knie, geen decolleté, geen spijkerbroeken, geen zichtbare tattoos, geen leggings, geen petjes, geen sweaters, geen t-shirts en geen crocs. Ik vond het eigenlijk wel lachwekkend. Alle tijd die ze staken in het vertellen over hoe je je niet moet kleden, was beter besteed als ze zeiden: niet zoals je naar college gaat, gewoon netjes. Het mooiste was dat de leerkracht bij wie we gingen observeren: met haar telefoon liep, zichtbare tattoos had, een spijkerbroek aan had en een t shirt met inkijk!
Ik vond het observeren een mooie ervaring en kijk uit naar a.s. woensdag! Dan mogen we observeren bij een special ed school. Speciaal onderwijs!

Verder heb ik ook nog een pannenkoeken party gehad, met heerlijke pannenkoeken! Er is ook een concert geweest van de Plain White T's op de campus. We zijn met de internationals daar naartoe gegaan. Toen we aankwamen bleek de muziek kwaliteit zo slecht, dat we besloten om alleen te blijven voor het liedje Hey there Delilah. Zo als verwacht, en hier waren we heel blij mee, was dit hun laatste nummer van de avond!!!

Ook heb ik met wat Amerikaanse meiden afgesproken. Met Bethany, die ik heb leren kennen op Frog Camp, heb ik nieuw Amerikaans junkfood leren kennen. Chick fil-a. Geweldig. Ze kwam me ophalen in haar rode Ford Mustang die ze had gekregen als Highschool graduation gift. Toen ik vroeg wat ze dan zou krijgen als ze van College af ging moest ze hard lachen.

Ik heb met Bobbi een heerlijke burger gegeten! Deze was heerlijk maar ontzettend groot. Zo groot dat ik hem niet op kan, maar gelukkig mee kreeg in een doggy bag voor thuis.

Gisteren hebben we met de internationals een filmpje gemaakt! Hierin laten we allemaal verschillende types Amerikanen zien. En ja, ze zien leggings als een broek, en ja ze komen echt alleen met een oversized t-shirt (en een kort broekje eronder) de les in!

Hier is de link naar het filmpje:

• 14 Februari 2017 - 09:00

Marian:

Ha Marleen

Bedankt weer voor de update. Wat een leuk verhaal en een leuk filmpje.
    Heb je je pa en ma al een ideetje gegeven voor het cadeau bij je afstuderen :))?
    Amerika is inderdaad heel anders dat het nuchtere Nederland, alles heeft zijn charme.
    Ik kijk uit naar je volgende update.

Groetjes vanuit de kanaalkade
    Marian

• 14 Februari 2017 - 10:09

Andre:

Leuk filmpje: Al een echte USA girl aan het worden:-)

• 14 Februari 2017 - 17:12

Nathalie:

Het filmpje is echt geweldig! Leuk om te zien en te lezen! XXX Nathalie

• 15 Februari 2017 - 13:46

Mariette:

Lachen... wat een plezier hebben jullie gehad, bij het maken van deze "kleding - advies - youtube" impressie. Ga je nog meer filmpjes maken? Die geven altijd zo goed weer wat en waar je leuke dingen beleefd.
    Mooi verhaal over de (uiterlijke!) voorbeeldrol die jullie moeten spelen, volgens school. Ook nog les gehad in 'integrity' of zoiets? Ik ben benieuwd hoe ze daar denken over discriminatie, over een zekere te bouwen muur???

Afijn, geniet met volle teugen lieve meid.
    groetjes uit een zonovergoten Linschoten.

• 15 Februari 2017 - 13:46

Han:

Leuk hoor. Nu nog laarzen.

• 15 Februari 2017 - 16:01

Ellie:

Ja Marleen, je maakt wat mee daar in Texas! Ook leuk dat the Internationals leuke dingen met elkaar doen... Intussen ben je natuurlijk ook gewoon hard aan 't werk om je classes bij te houden en je semester te halen.Geniet ze daar at TCU and we'll see you soon!

• 15 Februari 2017 - 17:39

Ome Cor:

Hilarisch dat filmpje, ik heb in een deuk gelegen. Goed dat je alles opschrijft, want wat maak je veel mee! Wederom een mooi verslag. All American Girl bijna, maar toch met een dosis Hollandse nuchterheid, hoop ik dan toch.
    Prima cijfer, hou vol en nog veeeeeeel meer plezier daar. En doe ze verder allemaal de groeten?

• 16 Februari 2017 - 11:59

Oma:

Opa

• 16 Februari 2017 - 12:11

Oma Otte:

Wat een leuke beschrijving van wat je nu weer hebt meegemaakt!
    Je hebt ook niet veel kans om je te vervelen.
    Opa en oma hebben samen je verhaal gelezen en we vinden het super leuk.
    Van ons een tien en we wachten op je nieuwe avonturen.
    Heel veel liefs van ons opa oma xxxxxxxxxxxxxx.

• 16 Februari 2017 - 22:44

Connie:

Hey Marleen,

You have indeed been busy! Where do you find the time to write such great stories about your adventures. I must say that I look forward to them. And judging by the number of people who react to them, I guess I am not the only one.

To me, one thing about the dress code sounds strange, at least for Texas: no jeans!? Okay, in case it is not allowed to wear a "modern" pair of jeans, you know, ripped and bleached, then, yes, I do understand.

Good to read that you have found a good balance between studying and having fun/relaxing. I hope you enjoyed the observation at the special ed school yesterday.

Big hug from Connie