Baseball & other American things - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu Baseball & other American things - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

Baseball & other American things

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 Maart 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

Het is weer redelijk druk geweest de afgelopen weken. Het is bijna spring break, dus van alle vakken wordt er nog even een toets voor de vakantie gepropt. Gelukkig heb ik wel tijd gevonden om leuke dingen te doen.

We zijn met de internationals naar de eerste baseball wedstrijd van het seizoen gegaan! Dit was echt leuk. De sfeer was het tegenovergestelde van de basketbalwedstrijd. Relaxed, laid back and most important thing of all was wearing your cowboyboots (die ik nog niet heb...).
De wedstrijd begon om 6 uur. We hadden gehoord dat we vroeg moesten zijn, omdat het de eerste wedstrijd van het seizoen was, en het dus druk zou zijn. En oh boy wat was het druk! Rond 5 uur kwamen al aan. Gelukkig was het stadion nog redelijk leeg. We konden gezellig naast elkaar zitten. Langzaam aan druppelden er steeds meer TCU supporters binnen. Om 6 uur begon de wedstrijd en ging de zon onder. Het werd ook koud in het stadion. De contrasten waren enorm. Ik zat te koukleumen met 4 warme lagen aan, terwijl er TCU meiden lekker in shorts en een topje rond huppelden. Door de kou hebben we ook niet de hele wedstrijd afgezien. Wat een traag spel is dit zeg. Na 2 uur waren er vier rondes gespeeld en waren er nog !!!zes!!! te gaan. We hebben het uitgehouden tot ronde zes, maar daarna hielden we het voor gezien. Het was ook nog eens overduidelijk dat TCU met de winst er vandoor zou gaan. We zijn teruggegaan en hebben met z'n allen nog wat gegeten.

Vrijdag was er een uitje gepland met de IPMP. International Peer Mentoring Program. We gingen naar een drive in movie theater. In 1 woord GEWELDIG. Wat een super ervaring!
We hadden op de parkeerplaats naast het Education gebouw afgesproken. Ik werd al eerder opgehaald met de auto, omdat ik nog stoeltjes had om mee te nemen. Toen we op de parking kwamen zag ik mijn maatje van de vorige bijeenkomst en mijn 'mentor': Jillian. Ze was naar het buitenland gegaan voor een maand via school, naar Mondragon, Spanje. Ik reed met haar mee naar de drive in en mocht ook in haar auto naar de film kijken.
Rond half zes kwamen we al aan bij de drive in, veel te vroeg natuurlijk want de film begon pas om 8 uur. Eerst hebben we met de hele groep gegeten en daarna Uno gespeeld. En wat bleek tijdens het spelen, Amerikanen hebben dus echt andere regels dan wij Nederlanders.
Ongeveer een half uur voordat de film begon zijn we teruggelopen naar de auto's. Wat de bedoeling is, is dat je je auto omgekeerd naar het scherm parkeert. Er zijn een soort heuveltjes gemaakt, zodat de achterkant van de auto omhoog staat. Je moet namelijk vanuit je kofferbak de film kunnen zien. De film wordt afgespeeld op een gigantisch groot scherm. Je zet je radio aan op een bepaalde zender en zo kan je de film volgen. Omdat het niet zo heel warm was, stonden er ook auto's met hun neus naar voren, die mensen bleven in hun auto zitten. Er was een professor met haar pickup truck gekomen, met een matras in de kofferbak. En wat blijkt nou, eigenlijk heb je echt wel een pickup truck nodig om het comfortabel te hebben. De meiden in de truck hadden het heel goed, op een matras en met heerlijk veel dekens. Ik zat bij Jillian in de auto, waar het ook prima te vertoeven was. De film zelf, Logan, was niet zo heel spectaculair. We hebben veel gelachen met elkaar en ik heb het erg naar mijn zin gehad!

Zaterdag, gisteren, zijn we met een deel van de internationals naar de Zoo geweest. Ook dit was erg leuk! De dag begon grijs en koud. Het zou rond drie uur gaan regenen, dus we gingen al erg vroeg naar de zoo. Het is een heel langgerekt park. Veel lopen dus. Het begon bij de flamingo's en daarna kwam het reptielenhuis. Ik heb voor het eerst een slang aangeraakt!!! Super freaky!! Ook werd een varaan (die gigantisch was) gevoerd. Het meest spectaculaire dier van allemaal was een witte tijger. Wat een prachtig dier.
Onderweg kwamen we lang een tornado simulator. Je kon hier in staan en windkrachten van 80m/h voelen. Anne en Sabine gingen hierin en dat heeft prachtige foto's opgeleverd. Texas, en dus ook Fort Worth, is een gebied waar regelmatig hurricane's en tornado's voorkomen.. Hopen dat ik dat niet ga meemaken!

Anne heeft een filmpje gemaakt van ons zoo avontuur:

Ik vond het heel leuk om weer wat meer Amerikaanse dingen te doen en te ontdekken. Spring Break komt er aan en ik ga niet reizen. Ik ga Fort Worth ontdekken met wat andere mensen die ook thuis blijven. Nog iets om naar uit te kijken dus!!

• 06 Maart 2017 - 07:37

Marian:

Oeps weer veel beleefd. Geniet er lekker van. Als je weer eens in het Axelse bent is de Zoo in Antwerpen ook een aanraden :)

Groetjes

• 06 Maart 2017 - 08:03

Ellie:

Een mooie mix, Marleen, van allerlei Amerikaanse avonturen beleven en daarnaast "living the American student's life". Als er genoeg blijft om naar uit te kijken, blijft de tijd "vliegen"!
    Het cameraatje doet het fantastisch, dank om je foto's met ons te delen! Liefs Ellie

• 06 Maart 2017 - 08:23

Han:

Zou er bij ons in de buurt ook een drive-in bios zijn? De pick-up is er al...
    En is die witte tijger van Siegfried en Roy? Of zijn die nog in Vegas?
    Veel plezier met springbreak en ga lekker paardrijden! Alvast...

• 06 Maart 2017 - 11:57

Opa.oma Otte:

Had een reactie gemaakt maar kan het niet terug vinden
    Was wel blij er mee
    Fijn dat je zulke leuke dingen meemaakt
    Veel,liefs van opa en oma

• 06 Maart 2017 - 20:02

Nath:

Whahaha, ik zie ons al in de Cinecity rijden met de auto haha.
    Super leuk om te lezen en wat een verschil hier met Nederland he!
    Ik ben super blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk volgen er nog een hele hoop leuke weken en kan je gaan genieten van je springbreak! Liefsxx

• 06 Maart 2017 - 22:35

Anne:

Superleuk!! Enne die cowboyboots komen nog wel toch?

• 08 Maart 2017 - 21:23

Ome Cor:

Leuk van je om al die typische Amerikaanse dingen te doen en mee te maken. Straks krijgen we een echte cowgirl terug in Axel, Yippiekayee motherf.........
    Veel plezier verder met de spring break, lekker Texas ontdekken, er valt voldoende te zien!
    Doei!

• 18 Maart 2017 - 08:03

Ferdinand:

Hoi Marleen,

Fantastisch om te lezen dat je zo geniet! Wat een prachtige ervaring, echt uniek. Ook de foto's spreken voor zich. Leuk om jou en Sabine zo te zien genieten. Blijven doen hoor, dit pakken ze je/jullie niet meer af.
    Hartelijke groeten, ook aan Sabine,
    Ferdinand

• 28 Maart 2017 - 22:54

Connie:

Hi Marleen,

Better late than never. You have wonderful adventures. The film in the zoo was very nice, and I agree with you, white tigers are gorgeous, but so are the colored species. 'Til next time.