Basketbal, BBQ and wedding time! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu Basketbal, BBQ and wedding time! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

Basketbal, BBQ and wedding time!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Maart 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

Ik heb de afgelopen week weer ontzettend veel meegemaakt.
Spring break was redelijk rustig. Ik ben thuis gebleven en heb voor school gewerkt. Natuurlijk heb ik ook tijd gemaakt voor leuke dingen, zo heb ik bij Sarah met wat meiden Indiaas gekookt. Dit was heerlijk en natuurlijk ook heel gezellig!

Na spring break begon het school leven weer. Voor velen was het weer even switchen. We zijn nu weer 1 week bezig en in die week is ook weer ontzettend veel gebeurd.
Maandag heb ik met Bethany afgesproken en hebben we heerlijk gelucht samen. Ze was naar Florida geweest dus ik was erg benieuwd naar al haar verhalen.

Dinsdag was er een basketbal wedstrijd en daar ben ik met Bobbi naartoe geweest. Ze zei tegen me dat ik wel naar een wedstrijd moest met een echte Amerikaan en wat een wedstrijd. Boy o boy wat heb ik zitten genieten. Het was een belangrijke wedstrijd voor TCU, namelijk de kwart finale van een groot college toernooi met verschillende staten. Omdat ze al zo ver zijn gekomen was het niveau hoog en was het ook heel spannend. Vanaf het begin stond al TCU voor. Tijdens de pauze was het tijd om wat te eten. We hadden bij binnenkomst een kaartje gehad voor een gratis hotdog en drinken dus dat heb ik natuurlijk gegeten. De laatste week is het ook ontzettend warm geweest. Een paar dagen zelfs 30+! Daarom werd er tijdens de pauze ook met ijsjes gegooid zodat iedereen wat kon eten en kon afkoelen. Na de pauze was het eigenlijk al duidelijk dat TCU zou winnen, en dat is ook gebeurd! Ze hebben de spiders (het andere team) met 86-66 verslagen! Nu mogen ze naar Madison Square Garden in New York om de halve finale te spelen! De sfeer was ook geweldig toen we het stadion verlieten!
Na de wedstrijd ben ik met Bobbi naar het Football Station geweest. Ik was er gewoon stil van. Zo immens groot en het ziet er super mooi uit.

Woensdag ben ik, nadat Sabine haar vader naar het vliegveld had gebracht, naar Beauty and the Beast geweest. Een aanrader voor iedereen! Het is een prachtige film en bracht heel veel jeugd sentiment terug:)! Er was wel een verschil met de Nederlandse bioscoop. Het geluid stond ontzettend hard. Zo hard staat het geluid in Nederland nooit en Sabine en ik konden elkaar nauwelijks verstaan.

Donderdag avond ben ik met Sabine naar het Football Stadion geweest om er een beetje te sporten. Wat we daar zagen was ontzettend leuk en een beetje spannend. De TCU vos liep over de parkeerplaats! Ik herkende hem en we achtervolgden hem een stukje. Het is nog een wilde vos dus hij liep niet naar ons toe. Super om dat beestje te zien.

Vrijdag was ook druk. Ik heb eerst met mijn Frog Camp Facilitator gelucht. Zij was een van de begeleiders van ons groepje. Dat was ook erg gezellig. 's Avonds hebben we met alle internationals een heerlijke barbecue gehouden. We hadden veel vlees zoals dat hoort hier in Texas. Het was heel gezellig en we hebben er allemaal van genoten.

Gisteren, zaterdag, was de dag waar we allemaal naar hebben uitgekeken. Toen ik bij Sarah ging eten, was haar roommate daar ook. Mandy had ik een paar keer eerder gezien en mee gepraat. Ik wist dat ze verloofd was en bijna ging trouwen dus ik vroeg bij het eten of ze er naar uit keek. Ze zei dat ze er super veel zin in had en zei ook dat ze het wel leuk vond als alle internationals zouden komen. WE WAREN UITGENODIGD VOOR EEN BRUILOFT AAAAH!!!! Zaterdag was het zo ver. We hadden met alle meiden om 11 uur afgesproken om ons klaar te gaan maken, want ja we moeten er wel goed uitzien. Om 2 uur begon de bruiloft en het was in een kerk in Arlington, ongeveer een half uurtje van TCU. Gelukkig waren er meer kennissen van TCU uitgenodigd en konden we carpoolen.
De ceremonie was mooi maar het was opvallend kort. Na een half uurtje! was het al klaar. Daarna begon het feest. Daar spraken we een aantal gasten die zeiden dat het een trend wordt in Amerika om je bruiloft rond 2 uur te laten beginnen zodat je tussen lunch en avondeten in zit. Mandy en Brian hadden wat zoetige hapjes geregeld. Het was een leuk feest, maar ook al redelijk snel klaar. Daarna zijn we nog naar Downtown Fort Worth gegaan en hebben daar heerlijk bij een Seafood restaurant gegeten!
Super gaaf dat we dit hebben mogen meemaken, en het was een hele gezellige dag!

  • 27 Maart 2017 - 07:21

    Marije:

    Wat leuk zeg, die bruiloft! Je zag er ook prachtig uit. Volgens mij vermaak je je aardig, daar in Amerika! Fijne week weer!

  • 27 Maart 2017 - 08:33

    Betty:

    Wat maak je allemaal mee Marleen. Super leuk. En dan ook nog een bruiloft.... bijzonder hoor. Blijf genieten (en studeren natuurlijk).

  • 27 Maart 2017 - 09:08

    Nikki:

    Hoi Marleen!
    Helemaal in je straatje natuurlijk, die bruiloft! Had ze een mooie jurk aan? haha!
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt, geniet er lekker van meid!


  • 28 Maart 2017 - 23:13

    Connie:

    Hi Marleen,

    How do you find the time to go to school and study?

    We have been busy as well. As you know we went to Zandvoort, Haarlem and Bloemendaal last weekend, to celebrate grandma and grandpa's 60-year anniversary. And although the weather did not cooperate, we had a very nice weekend.

    On their actual anniversary, Cor and I suprised grandma and grandpa with a lunch. In the afternoon, the mayor came to their house. It was very entertaining.

    Enjoy your great adventures and keep us posted.

    Big hug from Opa, Oma, Cor and Connie

  • 29 Maart 2017 - 15:41

    Opa En Oma Otte:

    Marleen.
    Wat een geweldig verslag van alles wat je allemaal meemaakt geweldig hoor ik kan me voorstellen dat je goed naar je zin hebt.
    Oma kan het niet zo verwoorden maar wij opa en ik hebben het ook geweldig gehad in Zandvoort super verwend.
    We hebben nog 4 april een uitnodiging van de burgemeester voor een gezellig samen met alle 60

  • 29 Maart 2017 - 15:44

    Oma Otte:

    Bruidsparen Marleen ik wens je heel veel mooie weken

  • 29 Maart 2017 - 20:52

    Han:

    Jaja, trouwen en over 60 jaar nog steeds getrouwd zijn. Doe dat maar eens na...
    Hoop dat je nog naar Washington gaat.
    Nog 6 weken. Hoop dat je nog een hele leuk tijd voor de boeg hebt.

  • 03 April 2017 - 07:07

    Ome Cor:

    Super leuk, wat je daar allemaal meemaakt! Kom je eigenlijk nog wel aan studeren toe? Ook mooie foto's gemaakt, knap stelletje internationals daar.
    En tsja alles in de states is nog steeds very huge en big.
    Als je de kans krijgt, ga dan zeker naar Washington, lijkt me namelijk heel erg mooi.
    Nou, geniet er nog maar van, je hebt nog een aantal weken voor de boeg. Veel plezier en studeer ze!

  • 03 April 2017 - 08:24

    Mariëtte:

    Woh, wat is t toch geweldig om even helemmal ergens anders onderdeel van t gewone leven te zijn. Wat voor hen gewoon is, is voor ons bijzonder. Geniet nog even van al die bijzondere dingen. Time flies.
    P.s. nog gefeliciteerd met het 60 jarig huwelijk van opa en oma.

  • 10 April 2017 - 09:15

    Henriëtte:

    Ha Marleen,

    wat een leven! Studeren aan een Texaanse universiteit, een nieuwe omgeving verkennen en allerlei mensen ontmoeten waarvan je ook een klein stukje van hun leven meekrijgt en daar zelfs deel van uitmaakt. Zo'n bruiloft is wel heel leuk om mee te maken natuurlijk.
    Af en toe ook de spannende dingen zoals het tornado-alarm, maar dat hoort erbij in Texas ;)
    Ik lees over plannen richting Washington? Als je dat gaat doen, alvast heel veel plezier! Verder uiteraard heel veel succes met de studie en ook met alle onderdelen die je aan het wegwerken bent van je HZ-programma. Tot een volgend verslag, ik heb nu eindelijk m'n mailadres aan je blog gelinkt... dan weet ik wanneer er weer iets opstaat!

    Groeten, Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 111797

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Studeren in Texas

Landen bezocht: