Tornado warning, football and Sixflags - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu Tornado warning, football and Sixflags - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

Tornado warning, football and Sixflags

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 April 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

Wat een weken zijn het weer geweest. Heel druk, veel meegemaakt en ook best wel vermoeiend.

Vorige week dinsdag nacht hebben we weer wat meegemaakt zeg. Sjongejonge. Het is al een bekend fenomeen dat het weer is Texas per seconde kan omslaan. Dinsdag nacht was het zo ver. De hele dag was het ontzettend warm. Het was het soort warm zoals het in NL is als het gaat onweren. Overdag ging het nog goed, tot 's avonds. Rond een uur of 10 ging het regenen. Dat is opzicht al iets wat hier niet vaak voorkomt. Sabine bleef bij mij logeren, omdat we tot laat aan school gingen werken. Om half 11 gingen we naar bed. Toen waren er ook flitsen te zien door de luxaflex heen. Gelukkig kon ik wel in slaap vallen. Tot het begon te donderen. Om half 3 werd ik wakker van een ongelofelijk harde donderslag. Sabine was ook al wakker en we liepen naar de woonkamer, om door de grote ramen te kijken. Ik (met m'n stomme kop) wou nog snel naar het balkon gaan om de stoelen eraf te halen en binnen te zetten. Sabine bleef haar Hollandse nuchterheid houden en verklaarde me voor gek en zei dat ik absoluut niet de deur van mijn balkon mocht open doen. Na 5 minuten voor het raam gestaan te hebben, begonnen onze telefoons te trillen. We hebben al vaker een 'noodmelding' gehad, zoals een Amber Alert. Het geluid was dus bekend. Er stond dat een tornado in ons gebied was gesignaleerd. Een minuut na de noodmelding, kreeg Sabine een telefoontje. Het was een TCU Alert. Er werd verteld dat we moesten evacueren en naar de begane grond moesten gaan. Ook moesten we weg blijven bij alle ramen. PANIEK. Ik pakte m'n sleutels, we deden onze schoenen aan en zo snel mogelijk weg uit mijn kamer. Op de gang kwamen we allerlei mensen tegen, en ook in het trappenhuis was het druk. Na wat overleg, hebben we met alle mensen besloten om op de eerste verdieping in de gang te gaan zitten. Hier waren geen ramen. Na een half uurtje kregen we weer een telefoontje. De tornado was voorbij en we mochten onze 'dagelijkse activiteiten' voortzetten. Slapen lukte natuurlijk niet, dus het was een gebroken nacht.
De dag daarna bleek dat TCU redelijk gespaard is gebleven. Een ander deel van Fort Worth had hele erge schade en zat zonder stroom. We hebben geluk gehad!

Afgelopen weekend was ook druk! Op zaterdag was de langverwachte en enige football game van het semester. De verwachtingen waren heel hoog. We kwamen aan bij het football stadion en het was bloedje heet! We zochten een plekje uit en genoten van het zonnetje. Na een uurtje wachten kwamen er een stuk of 100 football players het veld op gelopen. Het was een beetje een vaag spel. Omdat het een spring ball was, TCU tegen TCU, was er nauwelijks een strijd. Het stadion was redelijk leeg en Bethany vertelde dat het normaal er zo niet aan toe ging. Halverwege de wedstrijd kwam de coach de tribune op gelopen! De meeste bekende man van TCU en hij liep langs ons! Deze kans op een foto konden we niet laten liggen en we hebben een foto met hem! Na de wedstrijd mocht je het veld op en kon je alle football players ontmoeten en met hun op de foto. Omdat wij natuurlijk internationals zijn en geen namen kennen, hebben we de breedste football player uitgezocht en zijn we hier mee op de foto gegaan.
Leuke dag, maar ik had gehoopt op een wedstrijd met meer spanning.

Gisteren, zondag, zijn we naar Sixflags gegaan met alle internationals. Het was super super warm en je raad het al: ik ben verbrand! Jippie! Gelukkig was er een waterattractie waar je klets en klets nat in wordt dus die hebben we natuurlijk als afkoeling gebruikt. Het is een park met voornamelijk achtbanen. Ik heb het niet zo op achtbanen met loopings erin, dus ik was af en toe de tassen oppas. Prima klusje! Lekker in het zonnetje bijbruinen en lachende kinderen horen. De allerleukste attractie van de dag was de Texas Giant. 44 meter hoog, 100 km/u en een baan van 1,5 kilometer! Te gek!
Na het park zijn we naar DownTown Fort Worth gegaan en hebben we heerlijk gegeten bij de Cheesecake Factory.
Al met al was het een heel leuk weekend!

• 10 April 2017 - 22:36

Anne:

Spanning en sensatie :o
    Veel plezier de rest van de week marlien!

• 11 April 2017 - 07:18

Betty:

Goh Marleen, wat spannend zeg zo'n tornado. Gelukkig viel het voor jullie mee. Daarnaast beleef je wel allemaal leuke dingen. Gaat je schoolwerk ook goed? Lekker blijven genieten van je ervaringen daar. Groetjes uit Snelrewaard.

• 11 April 2017 - 18:40

Mariette:

Ja...brrrr, zo'n natuurgeweld is beangstigend. Je kunt er niets tegen doen en alleen maar hopen dat t letterlijk over waait.
    De tijd vliegt, nog maar een maandje en je ouders komen al weer langs. Geniet nog met volle teugen van t staartje van deze lesperiode.
    Veel liefs,
    Mariëtte

• 11 April 2017 - 22:25

Lenie:

Hoi Marleen,
    Je gaat van de ene sensatie naar de andere! Nog eventjes en je komt weer deze kant op!
    Nog veel plezier daar in het verre Amerika en een prachtige reis hierna! We zijn benieuwd naar je verhalen.
    Veel groetjes, ook van groep 6!

• 13 April 2017 - 20:10

Nathalie:

Wat spannend allemaal!!
    Geniet nog van de laatste tijd in Amerika!
    Dikke kus, Xxx

• 17 April 2017 - 21:28

Margaret:

Wat een spannend gebeuren daar. Zo Maak je nog eens wat mee! Leuk om te lezen en om zo een beetje deelgenoot te zijn van jouw reis! Groeten Margaret

• 17 April 2017 - 22:45

Han:

Geen filmpjes van de rides in SixFlags? Eigenlijk gelukkig maar, kan ik misschien zelfs om te kijken al niet tegen. Laat staan erin zitten (en er niet uit kunnen). De thunderstorm lijkt me dan weer wel lachen (Twister of zo?).
    Ik ben al wel een beetje aan het aftellen. Moeten nog wel een hoop doen en regelen.
    Tot over 4 weken min 1 dag...

• 18 April 2017 - 10:52

Oma En. Opa Otte :

Heb je nog wel tijd om te leren ?
    Hier is het weer ook niet geweldig veelte koud .
    Maar we hopen op beter veel geduld dan komt het wel, groetjes
    Van opa en oma

• 28 April 2017 - 17:20

Ome Cor:

Tsja, had je maar niet naar...............Maar ja, dat hoort er toch ook bij. Een beetje spannend is het wel. Wij zien het alleen maar op Tv of in een film en jij maakt het weer eens van dichtbij mee. Ook weer een ervaring rijker. Weer een leuk verslag en ja, ik geloof best dat je ergens ook nog moet studeren, ik hoop dat dat ook goed gaat want daar ging toch eigenlijk voor, of niet dan?
    Oh ja, dit seizoen van Boer zoekt vrouw, speelt ook voor een gedeelte in Forth Worth af. Wij zien af en toe leuke winkeltjes, resto's, barretjes en shops voorbij komen. Lijkt me prettig shoppen daaro!
    Groeten!

• 29 April 2017 - 01:35

Connie:

Hi Marleen,

This is about one of the last reviews you will write, I guess?
    And again, what an adventures. I am happy we live in Holland, a little cold, sometimes a little windy, a little bit of sunshine now and the, but no tornados. You never know what our changing climate will bring, but .... so far so good.
    You stay busy!

Big hug from Connie