Easter weekend, holy guacamole & botanic gardens - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu Easter weekend, holy guacamole & botanic gardens - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

Easter weekend, holy guacamole & botanic gardens

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 April 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

'Hoppy' belayed easer everyone!

Alweer een drukke twee weken achter de rug! Ik kan merken dat de laatste tijd is aangebroken. Nog 2 weken en een paar dagen en dan zit mijn tijd hier er alweer op. TCU I'm gonna miss you!

Het paasweekend was erg leuk. Ik heb het weekend met Bethany en haar familie doorgebracht. Op Goede Vrijdag hadden we geen lessen. We hebben ontzettend veel gedaan in het hele paasweekend.
Op vrijdag had Bethany me uitgenodigd om met haar familie mee te gaan naar de paasviering in hun kerk. Dit was intens. Het begon met een koor dat prachtig zong. Na het zingen van het koor, kwam er een hele beroemde religieuze zangeres uit Amerika en iedereen ging uit z'n plaat. Ik kende haar niet...
Na het gezang begon de dienst. Het was heel anders dan ik me had voorgesteld. Ten eerste zag het gebouw er anders uit. Daarbij duurde de dienst in totaal maximaal 45 minuten (wat ook nog veel korter leek).
Na de dienst nodigde haar ouders me uit om mee te gaan eten. Wat een leuke mensen. Haar vader is geboren in Nederland, en vond het daarom een uitdaging om in het Nederlands met mij te praten. Heel grappig om met een Amerikaan in het Nederlands te praten, natuurlijk met een Amerikaans accent. Haar moeder deed me heel veel aan thuis denken op een of andere manier.
Na het gezellige etentje ben ik nog met Bethany en haar broer gaan bowlen. Het eerste potje had ik ze dik verslagen met drie strikes achter elkaar! Helaas had ik het tweede potje dan ook dik verloren..

Op zaterdag hebben we weer samen leuke dingen gedaan.
Bethany had een doel voor zichzelf gezet om mij te leren hoe ik met een football moet gooien. Dit viel nog vies tegen! 's Ochtends hadden we afgesproken om te gaan sporten. Niet naar de fitness, maar een potje basketbal en football. We begonnen met basketbal. Wat een fanatieke meid! Ik wou natuurlijk ook winnen dus het was vuur tegen vuur!
Eigenlijk waren we al helemaal op na het potje basketbal, maar dat kon natuurlijk niet want we zouden nog naar het football stadion gaan. Ze heeft me hier leren gooien (wat niet makkelijk was) en geleerd hoe ik een football moet schieten.
Jaja na het potje football heb ik boots gehaald!! Echte Texaanse boots. Toen ik de boots had gekocht wou ik heel graag de Stockyards zien en de koeien die daar rondlopen. Dit zijn we dan ook gaan doen. We hebben een uurtje rondgelopen in de Stockyards, maar helaas net de kettle drive gemist. Dan worden alle koeien door cowboys begeleid door de stad.
Na de Stockyards was het plan om te gaan eten bij Rodeo Goat. DE BESTE BURGER PLACE IN FORT WORTH, maar er stond een rij tot buiten. Dit hebben we overgeslagen en we zijn bij Boomer Jacks gaan eten. Na het eten hebben we in mijn appartement nog een spelletje gespeeld, en daarna is Bethany naar huis gegaan.

Afgelopen weekend was ook druk, maar leuk. Op zaterdag was de laatste IPMP meeting. We hebben ontbeten samen en zijn naar de Botanic Gardens gegaan. Het was een koude dag, met weinig zon. Er was een speciaal Japans festival die dag, dus we hebben ook nog Japanse rituelen gezien. Van een Samoerai tot een Kimono dress up.
Voor het ontbijt hadden we allemaal wat gemaakt, en ik had guacamole gemaakt. Hij was heerlijk! Op vrijdag had ik met behulp van Bethany inkopen gedaan en hebben we al geoefend met het maken van een guacamole. Binnen 10 minuten was het bakje leeg.
Zaterdag ochtend heb ik super snel voor de groep guacamole gemaakt. Ook deze was om te smullen. Een nieuwe guacamole master is geboren.

Op zondag stond er een musical van TCU op het programma: Sweeney Todd. Het was ontzettend goed uitgevoerd en het zag er prachtig uit.
Daarna hebben we nog een pannenkoeken party gehouden bij Sabine, met de pannenkoeken van de dag ervoor. Heerlijk.

Het einde is in zicht!

  • 25 April 2017 - 17:33

    Marian:

    Marleen

    Wat is het snel gegaan, bijna op vakantie waar we het over gehad hebben. Ik denk dat je ook wel blij zult zijn dat je je vader en moeder weer ziet. Best een lange tijd.
    Geniet er nog van en tot in het Axelse, wanneer jij in het Axelse arriveert zit ik daar :))

    Groet

    Marian

  • 25 April 2017 - 17:48

    Ineke:

    Nou, bij ons mag je ook een keer quacamole maken hoor, we zijn er gek op!
    Fijn om te lezen dat het je goed gaat, de tijd vliegt om.
    Ook lekker dat jullie straks gaan reizen, er is veel moois in Trump land (haha).
    lieve groet,
    Ineke

  • 25 April 2017 - 18:32

    Nathalie:

    Heei Marleen,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt in Texas.
    Wat gaat de tijd snel! Nu wordt het uitkijken tot je je ouders weer gaat zien.
    Veel plezier nog de komende tijd, en tot gauw!

    xxx Nathalie

  • 26 April 2017 - 17:40

    Marije:

    Wat vliegt de tijd toch! Ongelofelijk dat het er alweer bijna op zit.
    Heel veel plezier de komende weken, geniet met volle teugen van de laatste tijd!

  • 26 April 2017 - 21:35

    Margaret:

    nou Marleen, zodra je terug bent wil ik ook wel eens van die guacemole proeven!! geniet van de laatste tijd daar!
    Liefs Margaret

  • 27 April 2017 - 11:25

    Ellie:

    Ja, Marleen, nog een paar weken en dan sluiten we elkaar weer in de armen.
    Ik kan niet wachten ;-)).
    Je hebt iedereen wel heel lekker zitten maken met die quacemole, het water loopt me in de mond. Bij terugkomst moet je in Axel zeker een "Holy Quacemoly Partty" geven!!
    Nou meis, tot snel... Dikke kus!!
    Ellie

  • 28 April 2017 - 00:34

    Opa Oma Ottel:

    Lieve Marleen
    Wat heb je weer veel meegemaakt.
    Ik vind het geweldig om het toch op deze manier ook mee te maken
    Het is hier nacht en lag nog wakker toen ging even kijken of er nog iets nieuws
    Was en inderdaad heel leuk hoor dat op deze manier mee te maken
    Marleen het gaat nu opschieten dat je ouders naar je toe gaan ze zullen wel blij zijn
    Marleen opa en oma wensen je nog een fijne tijd en lekker nog een fijne vakantie.
    Heel veel liefs vanopa en oma

    Xxxxxxxxxxxx

  • 28 April 2017 - 17:30

    Ome Cor:

    Jaja, die Holy Guaquamamoly van jou, natuurlijk wil ook ik die proeven? En ja, wat is het toch snel gegaan, nog een paar weken en dat zit dit avontuur erop. Ik denk dat je terug kunt kijken op een mooie tijd, je hebt van alle kanten heel veel geleerd en zo ook behoorlijk veel mensen- en cultuurervaring op gedaan. Ben benieuwd wat je verder nog ooit eens zult gaan doen............
    Nog veel plezier daar en daarna een fijne vakantie, doe iedereen de groeten en tot ziens!

  • 29 April 2017 - 02:00

    Connie:

    Hi Marleen,

    Nice that you had Good Friday off, but of course, in my opinion every Friday is good... Do they also have Easter Monday in the US?
    Your guacamole looks delicious, can I have the recipe?
    Yesterday (oh no, last Thursday, since officially it is Saturday now) we also had a day off, Kingsday. Have you seen anything about it, or the interview with our King?

    2 weeks plus and then your time at TCU is over, but not your time in the States. I guess you have made a list of all kinds of nice, exciting and interesting things you want to show your mam and dad when they get there. Will you be writing reviews about your vacation with them as well?

    Until next time!
    Big hug from Connie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 28 Dec. 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 111798

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Studeren in Texas

Landen bezocht: