Washington weekend & it is finished!! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu Washington weekend & it is finished!! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

Washington weekend & it is finished!!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 Mei 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

Wat een gek gevoel! Mijn tijd hier op TCU zit er op! Vandaag officieel het laatste examen gemaakt. Morgen is de move-out dag, dus ik ben nu druk bezig met schoonmaken en pakken.

Afgelopen donderdag zijn we met bijna alle internationals naar Washington D.C. gegaan. Het avontuur begon al heel vroeg. De wekker stond om 3 uur en om half 4 's ochtends zaten we in het busje naar het vliegveld. Om 9 uur lokale tijd kwamen we aan in Washington D.C., maar we waren allemaal zo moe dat we begonnen met een powernap. Daarna zijn we wat gaan eten bij Market Square.

Na het eten leek het ons een leuk idee om de library of congres te bezoeken. Wat een pracht gebouw! Tegenover de library is de Capitol. We dachten eerst dat dit het Witte Huis was... Na de library zijn we bij de Supreme Court gaan kijken. Ook dit was een heel mooi gebouw.
We hebben wat rond gelopen en zijn gaan kijken bij Union Station. Dit is het trein station. Gigantisch. De dag was al bijna om, dus daarna zijn we wat gaan eten.

Vrijdag hebben we de stad gezien met een hop-on-hop-off bus. Daarmee konden we door de hele stad komen, en uitstappen bij de plekken die we graag wilden zien. We hebben zo ontzettend veel gezien. Washington monument, the Capitol, Lincoln Memorial, WWII memorial en nog veel meer!

Op zaterdag zat het weer helaas niet mee. We zijn 's ochtends naar het National Air and Space museum gegaan. Dit was heel leuk! Helaas zijn we hier maar een uurtje geweest, we moesten 's middags een flight catchen. Na het museum zijn we nog naar het Pentagon gegaan. Dit was heel heftig, het monument is prachtig en zet je echt aan het denken. Na het Pentagon zijn we naar het vliegveld gegaan.

Afgelopen week waren het toetsen. Alles is goed gegaan en ik heb bijna al mijn cijfers terug! Ik heb nu al terug als eindcijfer (van de hele cursus): A, A, A-. Ik ben hier best tevreden mee!
Het afscheid nemen vandaag was heel heftig. In zo'n korte periode heb ik zulke goede banden met mensen gekregen, dat ik het heel moeilijk vond om te vertrekken.

TCU, Ik heb van je genoten en ga je nooit vergeten!
Thanks and goodbye!

• 13 Mei 2017 - 23:43

Marije:

Wat een avontuur! En nu op naar het volgend avontuur! Heel veel plezier! XXX

• 14 Mei 2017 - 00:35

Betty:

Wat een ervaringen Marleen. Goede herinneringen for ever, dat kan niemand je meer afnemen. Nu op naar de ontmoeting met je ouders en samen met hen heel veel mooie dingen gaan zien en beleven. Weer mooie, nieuwe herinneringen maken. Heel veel plezier. Ga er lekker van genieten. X

• 14 Mei 2017 - 09:45

Margaret:

Inderdaad een ervaring voor het leven! En wat heb je de examens goed af weten te sluiten. Petje af, marleen! Liefs margaret

• 14 Mei 2017 - 09:56

Mariëtte:

Lieve Marleen,
    Wat heb je weer een leuk stukje geschreven.
    Je hebt jezelf een groot cadeau gegeven door deze 4 maanden in t buitenland te studeren. Een herinnering voor t leven. Als je dit leest hebben Han en Ellie je al weer in de armen kunnen sluiten. Geniet weer van t samen zijn en van de mooie trip die jullie gaan maken.
    En dan afstuderen en dromen over nog meer avonturen?
    Veel plezier en fijne vakantie voor nu.
    Groetjes, ook van Willem,
    Mariëtte

• 14 Mei 2017 - 17:24

Opa En Oma Otte :

Lieve Marleen wat heerlijk om te lezen dat het zo fijn had .
    Je hebt het goed gedaan en goede cijfers gehaald.
    Marleen opa en oma wensen dat je nu nog kan genieten van een fijne vakantie

Heel veel liefs van opa en oma en heel veel groeten aan je pa en ma

• 15 Mei 2017 - 08:45

Nikki:

Lieve Marleen,

Genoten van je reisverslagen de afgelopen maanden!
    Een reis om nooit te vergeten, nu nog fijn met je ouders als ik het goed van je had begrepen.
    Fijne vakantie en tot gauw!!!!

• 15 Mei 2017 - 08:45

Ome Cor:

Wat een avontuur heb je gehad en veel gezien en meegemaakt. En natuurlijk (hopelijk) ook veel geleerd. Een unieke ervaring die je nog lang zal herinneren! Plak er maar een heerlijke vakantie achter, dat heb je wel verdiend. Veel plezier nog, doe pa en ma de groeten en tot ziens?
    De hartelijke groeten van ome Cor en tante Connie.