First two weeks of classes - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu First two weeks of classes - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Marleen Otte - WaarBenJij.nu

First two weeks of classes

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 Januari 2017 | Verenigde Staten, Fort Worth

De eerste weken zitten er op. De eerste week was eigenlijk niet echt les. Er werd uitleg gegeven over de opzet van de lessen en de opdrachten die gemaakt moeten worden in het semester.

De zaterdag van de eerste week was er een belangrijke basketbal wedstrijd. Wat een wedstrijd. Het was een thuiswedstrijd voor TCU, dus er was voornamelijk paars te zien in het stadion. We speelden tegen de huidige koploper. Toen we aankwamen bij het stadion, 1,5 uur voordat de wedstrijd zou beginnen, stond er al een lange rij. Na een half uur gingen de deuren open. De rij was in de tussentijd ongeveer 5x zo lang geworden. Toen we naar binnen mochten, renden mensen voor een goed plekje. Het was heel leuk want toen we eenmaal zaten, zagen we de frog camp facilitators. Dat was een leuk weerzien.
Toen de spelers het veld op kwamen was er een hard gejuich voor TCU en er werd 'boe' geroepen voor de andere partij. Natuurlijk waren er ook cheerleaders en een fanfare om TCU aan te moedigen.

Basketbal is een leuke sport om te kijken. In het begin wisten we de regels nog niet, maar die werden snel genoeg duidelijk. Het was ook nog eens een ontzettend spannende wedstrijd. Jammer genoeg hebben we toch verloren...

Afgelopen week waren de lessen goed gevuld. Sommige lessen duren 2 uur en 10 minuten! De professoren geven ons een pauze van 10 minuten tussendoor en dan moeten we weer aan de slag. Die lessen vind ik best zwaar...

Afgelopen vrijdag na de les naar een grote shopping mall gegaan. Dit was super! Nog nooit zo veel winkels in een overdekt winkelcentrum gezien. 's Avonds was er een concert van de plain white t's. Eigenlijk kwamen we maar voor 1 liedje, hey there Delilah. Natuurlijk was dit het laatste liedje wat gespeeld werd...

Deze week hebben we al een toets! Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn! The college life has officially started...

• 29 Januari 2017 - 19:41

Mariette:

Leuk om te lezen hoe je het maakt. Ja...sport is heeeel groot daar; zoals zoveel zaken.
    Fijn dat je al veel bekenden tegen komt. En ik ben benieuwd hoe de eerste toets zal gaan. Altijd weer anders dan thuis. Zijn het leuke onderwerpen waar je nieuwe dingen over leert?
    veel succes met die test en veeeeeel plezier,
    Mariette

• 29 Januari 2017 - 20:07

Ome Cor:

Ja, dat sporten in Amerika, oa. vooral basketbal, is idd. groots daar. Iedereen is bloedfanatiek. Volgens gaat het er wel sportief aan toe als ik je zo lees. En daar gaat het natuurlijk om. Best wel zwaar om te zien dat die lessen zo lang duren, ik vind een uur al veel. Wel mooi dat je zoveel indrukken op doet. Veel succes met je toets. Shop ze in die malls, je vind ze in ieder dorp, denk ik.
    Oh ja, baai de wee, onze carnavalsvereniging heeft sinds vrijdag een nieuwe prins, hij heet: Madri Gras. Hij is een fervent Amerika ganger en heeft dus dit Louisiana thema gekozen.
    Doei,
    Ome Cor

• 29 Januari 2017 - 20:47

Ineke:

leuk hoor, Josefien zou het ook wel willen zien maar die moet nog even wachten..
    veel plezier!
    Ineke

• 29 Januari 2017 - 21:50

Ellie:

Goed van je dat je iedereen even laat weten dat je je best goed aanpast aan deze nieuwe manier van leven en er ook nog genoeg te genieten/ ontdekken valt! Wel heel fijn dat wij (papa en mama) bijna dagelijks contact hebben en ook zien dat het goed met je gaat! Goed hoor dat je een goed evenwicht vind tussen ontspanning en inspanning! XXX Ellie.

• 29 Januari 2017 - 23:01

Lenie:

Hej Marleen,
    We denken aan jou, hoor en blijven benieuwd naar jouw vervolgverhalen! Hier heeft de griep toegeslagen! Op een gegeven moment 10 zieken!!! Hopelijk komende week niet meer, want wij gaan ook aan de toetsen. Jij heel veel succes daarbij! Natuurlijk ook nog veel gezellige uitstapjes gewenst.
    Hou ons op de hoogte!
    Vele groeten,
    Lenie

• 30 Januari 2017 - 09:29

Marian:

Leuk weer eens iets van je te horen en veel succes bij je toetsen.
    Vele groeten
    Marian

• 30 Januari 2017 - 17:32

Opa En Oma :

Oma.

Marleen had een mail gemaakt maar was verkeerd ik wil je toch nog je heel veel groeten doen van opa en oma.

• 30 Januari 2017 - 18:10

Opa En Oma Otte:

Hallo Marleen,

Hartstikke leuk dat je weer een nieuw verslag hebt geschreven. We kijken iedere keer uit naar je avonturen. We wensen je heel veel succes met je toets.
    Succes met je colleges en heel veel plezier in je vrije tijd (zo te lezen lukt dat wel!). Heel veel groetjes en een dikke knuffel van opa, oma, Cor en Connie

• 30 Januari 2017 - 19:31

Nathalie:

Leuk om alle nieuwe ervaringen te lezen! Zo te lezen en te horen heb jij het reuze naar je zin :) Ik ben blij voor je. Hopelijk lukt je toets morgen goed, maar daar twijfel ik bij jou niet aan. PFFF, 1,5 uur vind ik al veel, laat staan 2 uur haha.

Veel succes met je toets en tot de volgende!

xxx Nathalie

• 31 Januari 2017 - 15:50

Marije:

Ben heel benieuwd naar die inhoud van de lessen! Die basketbal-wedstrijden klinken zó Amerikaans, super! Heel veel succes met je toets en een dikke kus uit Nederland! X

• 13 Februari 2017 - 10:21

Betty:

Wat leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen Marleen. Klinkt goed. Allemaal nieuwe indrukken. Hoop dat je toets goed gegaan is. Wel lange lessen hoor. Groetjes.

• 13 Februari 2017 - 10:21

Betty: